
INDEKS KEPUASAN PENGGUNA, MITSUBISHI MALAYSIA NOMBOR 1 – JD POWER
Mitsubishi Motors Malaysia (MMM), pengedar rasmi kenderaan Mitsubishi di Malaysia, menduduki tempat teratas dalam Kajian Pasaran Massa Indeks Jangka Pelanggan Pelanggan Malaysia (CSI) tahun ini. MMM berada di kedudukan tertinggi di semua faktor, dengan skor keseluruhan 814, di kalangan lapan jenama lain.
“MMM gembira untuk berada di peringkat tertinggi untuk Kajian Pasaran CSI yang dijalankan oleh J.D. Power 2018. Ini mencerminkan komitmen MMM untuk terus memberi pengalaman pelanggan yang memuaskan dan positif dari permulaan pembelian pertama kepada perkhidmatan selepas jualan. Ini menggalakkan kami untuk berusaha lebih baik dan berusaha untuk mengekalkan nombor satu setiap tahun! “Kata Tomoyuki Shinnishi, Ketua Pegawai Eksekutif Mitsubishi Motors Malaysia.
Kajian 2018 Indeks Perkhidmatan Pelanggan Malaysia berdasarkan respon dari 2,957 pemilik kenderaan baru yang menerima penghantaran kenderaan baru mereka antara Mac 2015 dan Julai 2017 dan mengambil kenderaan mereka untuk perkhidmatan ke pusat servis sah antara Mac 2017 dan Julai 2018.
Kajian ini mengukur kepuasan pelanggan dengan proses servis mulai dari Mac hingga Julai 2018.
BACA: TEASER AWAL MITSUBISHI TRITON BARU
Memasuki tahun ke-16, kajian ini mengukur kepuasan keseluruhan di kalangan pemilik kenderaan yang melawat pusat servis untuk penyelenggaraan atau kerja pembaikan dalam tempoh 12 hingga 36 bulan pemilikan pertama dan berdasarkan lima faktor (mengikut kepentingan) iaitu :
- Kualiti perkhidmatan ( 25%)
- Pemulangan kenderaan (21%);
- Inisiatif perkhidmatan (20%)
- kemudahan perkhidmatan (17%)
- Nasihat perkhidmatan (16%).
Kepuasan keseluruhan untuk industri purata adalah 754 mata.
Mitsubishi Motors Malaysia pada masa ini diwakili 52 bilik pameran (di mana 46 adalah 3S ) dan 51 cawangan perkhidmatan di seluruh Malaysia. Di Malaysia Timur, MMM diwakili oleh 14 bilik pameran (6 di Sarawak dan 8 di Sabah).