Buletin

KIA STINGER HADAPAI PASARAN YANG SUKAR DI EROPAH – KETUA REKABENTUK KIA

Diperkenalkan pertama kali menerysi model konsep GT pada tahun 2011, Stinger telah memulakan pengeluaran tahun lepas dan telah menikmati ulasan positif dari media sejak itu.

Walaupun ia subjek yang sempurna untuk meningkatkan imej jenama Kia, ia tidak semestinya mendapat model baru untuk generasi kedua. Perniagaan tetap sebuah perniagaan. Stinger hanya akan bertahan di pasaran jika cukup orang yang membelinya.

Pendedahan dibuat oleh ketua rekabentuk, Gregory Guilliame, minggu lalu ketika diwawancara oleh media Australia di Paris Motor Show. Beliau berkata, Stinger memiliki semua elemen yang sesuai untuk menjadi duta jenama untuk Kia, tetapi terlalu awal untuk memutuskan sama ada ia akan kekal dalam jangka panjang:

BACA: KIA STINGER DILANCARKAN. RM240K

“Kami masih perlu berjaya dengan kenderaan ini. Ia sangat-sangat sukar di Eropah dengan kereta seperti Stinger. ”

Guilliame sedar tentang kegilaan pasaran SUV dan crossover dan pembeli tidak lagi cenderung kepada sedan dan hatchback seperti dulu, itulah sebabnya beliau tidak dapat menentukan nasib Stinger.

Beliau memberitahu bahawa jabatan pemasaran Kia di pasaran Eropah telah melabur banyak dalam mempromosikan kereta walaupun peluang kejayaan model agak kecil: “Sangat, sangat sukar di Eropah dengan kereta seperti itu.”

Di penghujung hari, Stinger perlu lebih daripada sekadar kereta cantik yang menawarkan pakej yang baik di mata pengulas – ia perlu dijual.

Guilliame memberi komen lebih daripada model khusus untuk orang Eropah, tetapi dia percaya terdapat beberapa bahagian dunia di mana ia boleh menjana jualan yang baik.

GALERI

Google ads
Back to top button